Методичні рекомендації щодо викладання філософсько-світоглядних дисциплін
У старшій школі чинними
залишаються програми «Людина і світ. 11 клас», «Філософія. 10-11 класи», (К.:
Поліграфкнига, 2010).
В контексті російської інформаційної
агресії особливе місце в нашому
суспільстві посідає медіа грамотність, що є
життєво необхідною навичкою. Інформаційно-пропагандистська війна Росії
проти України вже внесла істотні зміни до мотивації та змісту медіа освіти, з
фокусом на формуванні навичок критичного мислення та імунітету до маніпуляцій
громадською свідомістю та пропаганди. Українське суспільство потребує ширшого вироблення
навичок формування медійної громадською свідомістю та пропаганди. Освітні заклади
— це саме ті інституції, що мають усі можливості для того, щоб долучитися до
формування медіаграмотного споживача. Як для вчителів, так і для учнів важливо
стати інформаційно та медійно грамотним, набути певних навичок, пов’язаних з роботою
в інформаційному та медіапросторі.
У 2016 році вийшов друком посібник
«Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін». Це перша спроба в Україні
інтеграції медіаграмотності у викладання суспільних дисциплін. З електронним
варіантом посібника можна ознайомитися за посиланням: http://www.aup.com.ua/upd/mo.pdf
Одним з важливих
напрямів освіти є розвиток толерантності й порозуміння в Україні через
міжкультурну освіту, запровадження інноваційних практик роботи з формування
соціальної компетентності дитини починаючи з дошкільних навчальних закладів, в початковій
школі та під час виховних годинах в середній та старшій школі. Рекомендуємо
інтегровану програму з міжкультурної освіти «Культура добросусідства».
Немає коментарів:
Дописати коментар